Ľudia nie sú dokonalí a tým pádom nie sú tak úplne dokonalé ani niektoré ich prísne spísané pravidlá. Platí to i v prípade pravidiel poistenia. V horšom prípade tieto „perličky“ človek pochopí až keď je neskoro, nakoľko sú a premyslené tak, aby sa poisťovňa mohla vyhnúť náhrade škody, v lepšom prípade absurdnosť niektorých týchto výnimiek pochopíme ihneď. Fakt, že niekoré výnimky pravidiel v poistení majú docela zamotaný význam, či sa vymykajú bežnému chovaniu ľudí pravdepodobne zistil nejeden človek, pretože nedávno sa usporiadala anketa, na základe ktorej mali poistenci možnosť zahlasovať za tieto spomenuté „perličky“. V tomto článku sa pozrieme na výnimky poistenia, ktoré u hlasujúcich „bodovali“ najviac. Hlasovanie sa uskutočnilo na českej webovej stránke BankovniPoplatky. Výsledky sú zatiaľ iba predbežné, ale kandidáti na víťazstvo takmer istí.
Logika a také bežné zmýšľanie nám vraví, že danú vec zrejme stačí poistiť jedenkrát a mali by sme mať istotu. No nie. Poisťovne našli spôsob ako ľudí presvedčiť, že jednu vec treba poistiť viackrát, až potom možno nastane istota. Práve nutnosť postiť jednu vec viackrát je zatiaľ vrelým kandidátom a to aj počtom svojich hlasov. Ako príklad si zoberme, že poistíme svoju strechu. V zmluve stojí, že je poistená proti silnému krupobitiu, búrke, zásahu blesku,… no v zmluve nebude zmienené poistenie proti vplyvu silného vetra. Ak bude strecha zničená následkom silného vetra, poisťovňa ju nepreplatí, lebo nemusí. To by sme museli byť poistení ešte extra, voči tejto udalosti.
Tesne na druhom mieste je výnimka, ktorá je asi známejšia. Poisťovna môže klienta obviniť, že nesplnil dohodnuté stanovenia v ohľade zabezpečenia. Teda ak je vonku 40 stupňov, necháte pootvorenú ventiláciu, čoho následkom má zlodej do bytu ľahší prístup. Vaša chyba, mali ste mať zatvorené. Poistenie totiž nehľadí na, alebo nepíše nič o tom, koľko je vonku stupňov, klienta to neospravedlňuje.