Technológia NVIDIA v súčasnosti nemá vo svete žiadne analógie. Algoritmus bol vyvinutý a predstavený inžinierom Guilinom Liu. NVIDIA neurónové siete teraz majú konkurenciu v osobe spoločnosti Adobe, ktorá pracuje na podobných technológiách. Technológia funguje však inak.
Tvorcovia aplikácie Photoshop používajú AI, ktoré počas spracovania obrazu „požičajú“ kontextové mapovanie zo susedných pixelov a potom dokončia obraz v súlade s týmto. Tento prístup nie je vždy vhodný, pretože chýbajúci fragment môže obsahovať niekoľko farieb. Napríklad na okrajoch bude červená a v strede – modrá. Systém vidí len okraj objektu a na základe toho „zaplaví“ všetko s červenou farbou.
Algoritmus od spoločnosti NVIDIA funguje inak. Analyzuje kontext nie len časti oblasti, ale celého obrazu ako celku, ktorý určuje vzory a vzájomné vzťahy medzi objektmi. Všetko je tak, aby výsledok čo najviac pasoval nielen vo farebnosti, ale aj v súvislosti s pôvodnou maaľbou.
Keď je technológia pripravená, jej použitie vám umožní obnoviť fotografie za pár minút.
Pre prenos častí medzi obrázkami (preklad obrázkov do obrázkov), ako aj v iných aplikáciách strojového učenia, sa používajú rôzne prístupy, ktoré sa dajú rozdeliť do dvoch veľkých typov:
· vyučovanie s učiteľom
· bez učiteľa.
V prvom prípade sú údaje pre školenie pár počiatočných a požadovaných údajov, takže sa dá algoritmus s príkladmi rýchlo naučiť. Problém s týmto prístupom je, že pri výcviku je potrebné vytvoriť veľké množiny dátových párov, napríklad zdrojové a spracované obrazy. V mnohých prípadoch to vyžaduje veľa času a peňazí. Špecialisti NVIDIA sa rozhodli použiť druhý prístup a používali školenie bez učiteľa pre algoritmus prenosu obrazu. Je založená na generatívnych a kontroverzných neurónových sieťach . Tieto siete pozostávajú z dvoch konkurenčných sietí. V tomto prípade jeden z nich vytvára obraz a druhý ho odhaduje a určuje, či je skutočný alebo falošný.