Návštevnosť Facebooku klesla v roku 2018 až o 20 %! Prvenstvo držia tieto stránky.

Ak by sme sa mali aspoň nachvíľu zamyslieť nad otázkou, ktorá webová stránka patrí na prvú priečku z pohľadu návštevnosti, bez potreby podrobnej analýzy by sme pravdepodobne povedali, že Facebook. Doslova len pre pár rokmi by to bola pravda. Ale dnes? V roku 2018 sa návštevnosť facebooku znížila až o 20%! Tým pádom stratil svoje prvenstvo v štatistike návštevnosti a predbehli ho iné weby, povieme si ktoré. Následne si spravíme prehľad aktuálnych víťazov pre rok 2018 a pozrieme sa, na akej priečke sa momentálne drží porazený Facebook. Ktorá sociálna sieť ho v tomto smere nahradila? Všetko sa dozvieme v článku.

fcb

Okolo sociálnej siete Facebook, jeho zakladateľa a správcov bolo v poslednej dobe príliš dusno. Hádam nebolo týždňa, kedy by sa na túto sociálnu sieť nezosypala vlna kritiky spojenej predovšetkým s nedôveryhodnou "ochranou" osobných údajov jej užívateľov. Užívatelia si tak vytvorili určitú obavu a nespokojnosť právom, ale ktovie, možno išlo iba o plán, ako znížiť vplyv tejto najnavštevovanejšej siete a ako z ich majiteľa a zamestnancov vytĺcť obrovský kapitál na základe nafúknutia menšieho nedostatku pod zámienkou pokút za hrubé porušenie práv užívateľov. To je však iba moja teória, ale každopádne na popularite to Facebooku nepridalo. Ako som spomenul, jeho návštevnosť v roku 2018 rapídne klesla až o 20%, čo je oproti návštevnosti iných webov priam alarmujúco negatívna štatistika.

diagram

•         Ak sa vrátime 3 roky dozadu, do roku 2015, Facebook držal prvenstvo v percentách návštevnosti webových stránok celkovo, vtedy dosahovala 71 % a bola na vrchole. Predbehla nielen sociálne siete, ale i každý iný konkurenčný web. Na druhom mieste sa držala sociálna sieť Instagram, ktorá dosahovala návštevnosti "len" 52 % a tretí bol Snapchat s výsledkom 41%. Čo je však zaujímavé, na vrcholových priečkach vtedy nebol tohtoročný víťaz, ktorým je…

histogram

V roku 2018 máme z pohľadu návštevnosti jasného víťaza a to s fantastickým výsledkom až 85 %, ktorým sa stal Youtube. Druhé miesto si opäť drží Instagram, ktorého návštevnosť však viditeľne stúpla až o rovných 20 %, tento rok dosiahol výsledok 72 %. Logicky tak môžeme prísť k záveru, že stratená návštevnosť siete facebook sa tento rok pričítala novému kráľovi sociálnych sietí, ktorým je a asi aj naďalej bude Instagram. Tretie miesto obhájil Snapchat, ktorého popularita takisto vzrástla na skvelých 69 %, zatiaľ čo Facebook je na štvrtom mieste s podstatne nižšou návštevnosťou- 51%. Karta sa tak obrátila.