Pred časom môj známy predal päťročné auto v cene nového auta tej istej značky s nižším stupňom výbavy. Ako sa to stalo ?
Jedného dňa krásne vyumýval a naleštil svoje autíčko s tým, že ho na jar veru predá, ale teraz v zime si ho ešte užije. Čistučké a nablýskané autíčko umiestnil na nádherný čistý biely sneh. Obloha bola bez jediného mráčika a tak sa rozhodol, že si svojho tátoša ešte pekne odfotografuje-
Urobil zopár fotografií.:
- Pohľad z boku
- Z prednej časti
- Pri otvorených dverách
- Pohľad do vnútra na čistučkú palubnú dosku
- záber na krásne čistučký motor
Auto bolo vo výbornom stave- nehavarované, garážované. Uverejnil teda inzerát so značne nadhodnotenou cenou a pridal pár pekných fotografií. Iba preto, že ich práve teraz urobil a aby na to neskôr nezabudol. Myslel si, že aj tak s touto cenou auto hneď nepredá.
Spokojný ukázal manželke fotografie a nesmelo sa priznal, že už aj dal inzerát. Manželka zúrila. Nové auto nebolo na sklade a mali ho objednané až o pár mesiacov. Chlácholil ženu, že veď aj tak sa v tejto cene hneď nepredá a že o mesiac pôjde s cenou dole.
Na jeho veľké prekvapenie mu ale hneď druhý deň zazvonil telefón od záujemcu o kúpu. Ani nezjednával, iba zahlásil, že druhý deň príde auto pozrieť. Tak sa veru aj stalo. Auto vyzeralo presne tak ako bolo na fotografiách, ešte celkom čistučké a voňavé.
Spísali kúpno-predajnú zmluvu a autíčko bolo predané.
Nikdy by som neuveril, čo urobí fotografia. Predal skutočne auto za takú cenu, ako by si bol nový majiteľ kúpil u predajcu úplne nové auto. Nemalo by síce pohon 4×4, ani metalízu, ale bolo by úplne nové.
Dodnes nechápem ! Musela mu ta fotografia auta nesmierne učarovať. Môjmu známemu sa teda podaril predaj storočia.
Čo zohralo asi rolu ?
- čistota
- jeden majiteľ
- garážovanie
- servis pravidelný a písomne dokladovaný
Ale aj tak nechápem !