Ak aj vy patríte medzi tých ľudí, ktorí si dobrý film pozrú radšej z pohodlia domova ako z kín plných ľudí, ktorí stále smrkajú, oslepujú vás svietiacim displejom z ich telefónov alebo sa medzi sebou neustále rozprávajú a tým kazia váš zážitok z dlhoočakávanej premiéry filmu, pravdepodobne čoskoro bude možné pozrieť si premiéru filmov aj z vašich domovov.
Spolumajiteľ Facebooku Sean Parker prichádza na trh s konceptom zvaným Screening room. Jeho zámerom je sprístupniť filmy v deň, kedy majú celosvetovú premiéru do domácností. Po zakúpení boxu v sume 150 USD, ktorý bude mať protipirátsku ochranu, si bude možné pozrieť dlhoočakávanú premiéru filmu priamo z domova.
Za ďalší poplatok 50 USD domácnosť dostane možnosť pozrieť si daný film v priebehu nasledujúcich dvoch dní od času, kedy si ho zakúpi, samozrejme však najskôr odo dňa premiéry očakávaného filmu. V cene 50 dolárov budú zahrnuté aj 2 lístky do kina na vybraný filmový titul.
Protest zo strany kín?
Samotný projekt by mohol mať negatívny dopad na návštevnosť kín, avšak prípadne zníženie popularity kina projekt Screening room vykompenzuje sumou 20 dolárov za každý film, ktorý si zákazník zakúpi a taktiež vďaka bonusu, pri ktorom zákazníci získajú 2 voľné vstupy do kina, nebudú stratové ani stravovacie zariadenia nachádzajúce sa v priestoroch kín, ktoré ponúkajú občerstvenie pri premietaných filmoch.
Aj keď sa tento koncept zdá byť nereálny, najväčšieho prevádzkovateľa kín AMC dostatočne zaujal a dohoda medzi AMC a Seanom Parkerom je veľmi pravdepodobná. O danom projekte sa pozitívne vyjadrili aj niektorí režiséri, ktorí boli doposiaľ proti podobným plánovaným projektom.
To, či sa projekt Screening Room podarí zrealizovať je ešte vo hviezdach a otázne je, či pripravovaná finančná kompenzácia pre kiná bude dostatočná a nestanú sa vďaka projektu Screening room stratovými.